12 mars 2009

Det händer saker...



...Alltså jag tycker tecknen blir fler och fler... på att man inte är 20 längre! Nu är det inte så att jag går och mår dåligt över detta, men visst märker jag dem... det bästa är att minnet har ju börjat svikta också, så jag kommer inte alltid ihåg allt som händer. Jag glömmer det liksom från gång till gång... men är det nån mer i min ålder som börjat märka av att;

* rumpan är puts-väck :-O! Jag tror den är nere i låren nånstans, för de har fått en konstig form...

* låren (som sagt var) går det inåt på där det gick ut förut och tvärtom.

* över knäskålen är det en begynnande (MYCKET liten) rynk-ansamling (ibland får man rätta till den litegrann innanför strumpbyxan, eller också gör jag ett snabbt benböj så är den borta)

* det där som pyser över (och under) behåkanten, bak på ryggen pratar vi inte om

* jag uppskattar att få vila middag, nästan behöver faktiskt... det har jag väl kanske alltid gjort...

* när man vilat middag t.ex, så är liggvecken kvar (i ansiktet, på armar osv.) i flera timmar! Det kan man kalla spänstig hud!

* händerna består bara av blå ådror och knotor.
* om jag böjer mig fram och tittar mig i en spegel så känner jag inte igen mig!

* när jag ska titta i armhålan för att raka, så får jag sån där stjärnor framför ögonen. Man stryper väl åt nån åder i den stela nacken eller nåt.

* när jag suttit skräddare i soffan, får jag fälla ut benen sakta, annars gör det ont i knäna

* under hakan (på väg ner mot halsen) har en liten lös pelikan-påse börjat visa sig

* överläppen är full i morrhår


Ja, jag kan ju fortsätta i evigheter, men jag känner att det börjar värka i ryggen nu när jag suttit här ett tag. Texten börjar bli suddig också för läsglasögonen är nog inte tillräckligt bra längre.

Känns det igen? (och du cp... det är inte jag på bilden)

6 kommentarer:

  1. Jag kan skriva under på alla punkter....de var lungt fram till 42,5 men sen började förfallet...=(

    SvaraRadera
  2. ... det går onödigt fort tycker jag...

    SvaraRadera
  3. Jag fick höra ett "roligt" tecken på att man blivit äldre...
    Man låter alltid, när man ändrar ställning, eller förflyttar sig ! Det är så sant !

    Kul med din blogg Mia !
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. hahaha.... näää jag känner inte igen mig alls....
    Ser mig ALDRIG i spegeln på nära håll och har förbjudit Kalle att köpa glasögon!

    Men undrar om ett åldringstecken kan vara att jag skall bli mormor i september :))))

    Lite reklam för min blogg med seriösa & oseriösa inlägg:
    http://landsbygdsforum.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Hjälp!!!

    Allt stämmer ju in på min mamma. Och tyvärr så är hon med mig in i varje provhytt numera.

    ack för att du förgyllde mitt liv med ett gott skratt. :-)

    SvaraRadera