01 mars 2009

Söndags-spa...


Vi har varit ute i stugan under helgen jag och lilla gubben... det är verkligen avkopplande att åka ut dit. Jag kopplar av från allt! Jag tvättar mig faktiskt, men sen är det inte så mycket mer... inget smink, inga vanliga kläder (i stugan har man stugkläder), jag borstar inte ens håret. Så när jag dimper ner i stan igen, har jag väldigt bråttom in för att ingen ska se mig.
På vägen hem tänkte jag ut att jag skulle ta en sån där skön eftermiddag med bad och så där. Jag visste att jag skulle vara ensam hemma. Johanna är hos Prinsen, han fyller 20 idag!!! När jag kommer hem, ser jag att dottern hade nog haft lite bråttom innan hon kom iväg... innan jag kunde hälla upp mitt sköna bad fick jag plocka bort en hel del rester i badrummet från tösabiten. Jag fick också skura golvet för där hade nåt puder dragit sin sista suck. Resterna låg i papperskorgen... där hamnade den säkert i ren ilska om jag känner henne rätt. Ett försök hade dock gjorts för att torka upp pudret... det var utdraget i svoschar över hela golvet liksom. Sen fick jag skölja ur tvättstället för där låg det också rester. Tänk att en liten puderkaka kan breda ut sig i ett helt badrum... Fantastiskt!
Nu kunde jag påbörja mitt härliga bad! Jag satte på kranarna och hällde lite Mango-badskum i vattnet, och så gick jag ut för att hämta badrock osv. När jag kliver in i badrummet igen möts jag av ett vitt monster som kommer emot mig! Fan, för mycket badskum! Jag såg knappt badkaret! Mitt härliga bad blev mer som en strid i en bunke med vispad äggvita. När jag klev ner i badkaret, pös det ut skum över kanterna... och jag försvann! När jag lade mig ner upptäckte jag att jag krympt också. Jag nådde inte fram till kanten med tårna längre, så jag skönk ner i äggvitan alldeles för långt.
Sen skulle jag ta en engångshyvel och rafsa av det värsta... slut! Fanns inga hyvlar kvar! Jag hittade en begagnad i skåpet... och den var BEGAGNAD! Istället för att raka bort oönskad hårväxt, så fick jag krafsa bort den! Nu känns det som om jag har skavsår under armarna!
Nu är jag helt slut efter min fight i badrummet, bäähh!
Det är dumt att tänka ut nåt i förväg... det blir inte alltid som man tänkt sig!
Jag hade tänkt baka matbröd idag också, men jag tror jag hoppar över det. Man vet aldrig vad som händer då en sån här dag!

4 kommentarer:

  1. A jag vet. Förlåt. Det var mitt solpuder från HM för 59. 90 kronor som gått i sönder. Det mörkte jag först när jag öppnade förpackningen och allt bara trillade ut. På mig och på mattan. Bråttom hem till A var det också.. :S

    SvaraRadera
  2. Appropå bröd. Mia har du något bra recept på mörkt bröd som en sån som jag skulle klara av att baka?
    :o) Lotta

    ps. hur gör jag om jag inte vill välja "anonym" varje gång ska ska skriva nåt?

    SvaraRadera
  3. Driver du med mig människa?! Fråga mig om recept? Tänk att jag har det! Ett jättegott bröd! Det kan du få! Jag kan skicka det i ett meddelande på fb!
    Hm... det där med anonym var svårare... det är väl ingen som kallar mig för data-geni precis. Jag har fullt upp med att hitta till min blogg! Går lite vilse ibland =)!

    SvaraRadera
  4. Hej i denna sena timme!
    Vilken trevlig blogg du har :) Du skriver medryckande och så klart man känner igen det där med sminkrester i badrummet...hahaha

    SvaraRadera