12 mars 2009

ett litet tillägg på "det händer saker"...




Johanna läste min blogg... efteråt säger hon - "men mamma, varför gör du så små bilder jämt?!
Jag står som ett frågetecken och svarar - "men det är inte jag, de är ju så små! Johanna suckar lite tyst, sen säger hon i sin allra vänligaste ton - "men mamma, titta här nu! Du gör bara så här... och så börjar hon förklara på sitt snabba språk, samtidigt som hon klickar med musen hela tiden, hit och dit... kickedicki klickedicki.... "Så! Nu blir bilden större", säger hon och tittar på mig... och där står jag med ögonbrynen långt upp i pannan och lite lätt öppen mun... "ja du"... svarar jag då, och är mycket klokare... Jag kanske skulle tagit med en punkt till på bloggen - * det här med datorer alltså, det är inte riktigt min grej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar