28 september 2010

En trivsig dag bara...

Förmiddagsfika med hallon- och blåbärspaj

Har haft min lilla mor och min lilla dotter här idag :-)... det känns så bra att få en dos av dem så där ibland... jag behöver det!
De är visserligen lite speciella att umgås med... Johanna läser ju specialpedagogik nu, så nu ser hon bokstavskombinationer och syndrom på allihop... som tur är, så är hon medveten om detta...
-"mamma, nu vet jag vad du har för diagnos"...

???? -"Va'?"

-"Jo men du vet, dina humörssvängningar"... (nu fnissar hon lite... tur för henne det)...

-"mäh... va' har jag då?"

... sen blir vi avbrutna för då träder min kära mor in... och hon hör ju så dåligt :-), så hon har inte riktigt hängt med och börjar prata om nåt annat... så nu går jag här med nån diagnos som jag inte vet vad den heter...

1 kommentar: