17 september 2010

Nu kan hösten komma...






YES! Jag har hittat dom! Jag har hittat ett par kängor som passar till ALLT! ...tror jag i alla fall... men det känns så... de naturvita tussarna som ligger ovanpå, är mönsterstickade benvärmare som jag arrangerat så vackert... tror de blir fina till kängorna... och till KALASBYXOR! Jo, det heter kalasbyxor... punkt slut! Strumpbyxor är nåt helt annat... det är såna som drar ihop sig mer och mer under dagen... fram på eftermiddan' så har de nästan dragit ihop sig så man är på väg upp ur dom... som när man klämmer på en tub sakta sakta...



Men vad är på det andra kortet?! Mäh... det är ju min höstjacka! ...eller det ska bli i alla fall... gick runt och kollade på jackor, och det fanns inte en enda jag ville ha... jo om jag är beredd att betala 2500:- och uppåt... jo tjenare... så jag gick ner till Olssons och rotade bland stuvarna under rulltrappan... och DÄR låg det! Mörkbrunt (lite åt grått) kraftigt jeanstyg.. så där snyggt färgat om ni fattar...



Sen finns det väldigt mycket fina huvudbonader i affärerna nu... inte bara mössor alltså! Det är baskrar, hattar, sportmössor... ja allt möjligt! Jag såg en på Åhléns som var jättefin! Kommer ni ihåg "Huset Elliot"? De hade ju en typ av hatt... lite så där avslappnad hatt, inte så stilig.. ja ni vet... jag ska testa att sy en sån faktiskt... jag har ju ett löshôvve som jag köpte i Säffle förra hösten.



Jag är så NÖJD :-)! Kängorna och den bruna anoracken kommer bli en jättebra bas... nu kan jag bara ändra scarves, halsdukar, hattar, mössor, vantar och handväskor... me like :-)!

1 kommentar:

  1. Skitsnygga kängor och tyget blir nog en bra anorak...Bra val, Maria =)

    SvaraRadera