03 september 2010

lite förälskad...







Kan ni bli förälskad i ett tyg? Det kan jag... och det är just precis vad jag är just nu!






Igår åkte jag till grannorten för att "dansa" afro med två goa vänner, Katarina och Titti (den tredje jobbade). Nu hör det till saken att jag har knappt rört mig på hela sommaren... och det kändes kan jag säga! När det var som värst, så värkte det i hela bröstet och fick som kramp i hela magen! När man "dansar" afro så är det många rörelser som går ut på att röra "juck-musklerna"... svanka/kuta, in med rompa/ut med rompa... samtidigt ska man hålla reda på resten av kroppen... händer upp i luften, krigare, svärd... ja men ni hör ju... och samtidigt är det helt underbart! Det är mycket trummor som gör att man kommer i trans liksom... efteråt sa Titti - "Det värsta med kondition är att den är färskvara"... jag satt på bänken bredvid henne röd som en kräfta och svett som jag vet inte vad... -"jasså, säger du det".... uh... men det kan bara bli bättre! Förhoppningsvis kan jag slänga mig ut på stäppen nästa vecka också! Bäst av allt är när vi får bada bastu, äta apelsin och tôle litte :-)!






Nu till tyger... jag fick en en kasse FULL med tyger av Katarina igår också. I denna kassen låg det två tyger som jag blev förälskad i! Kolla på mina bilder... det blå/vitrandiga har jag redan sytt ett förkläde och två handdukar av. Det ska få följa med ut till stugan idag.



Det andra tyget går i rosa, grått och vitt. I stadkanten står det: GAMLESTADENS HEMTEXTIL HANDTRYCK "REGATTA"... det är sååå fint! På avigan sitter det ett vackert band (också på bild). Jag vet inte vad det är för tyg... måste kolla med Katarina om hon vet historien bakom... eller är det nån annan som vet kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar