15 september 2010

Lite sällskap...





























Det är minsann inte bara Fredrik och Filip som kan fixa lite sällskap... det har jag också gjort!

Den lille parveln på bilderna är med mig i trädgården, totalt orädd :-)! När jag gräver kommer det ju upp en massa mask, och då är han där med en gång och tar dom... en mycket smart fågel måste jag säga... Jag kan tyvärr inte säga vad det är för sort. Fågelboken är ute i stugan.

Jag tänkte på min kära kompis Monica Alfredsson när jag satt och tittade på fågeln... hon skulle kunna säga direkt vad det är för fågel... min Monica kan ALLT sånt där... fåglar, växter, kryp... ja hon är som en Flora, Fauna och Bondepraktikan hela hon... jag ser verkligen upp till henne!


som grädde på moset så spelade de "Yellow lemon tree" i MP3'n då också... då kom en tår... jo det är säkert, det gjorde det! Den spelade jag och Monica en hel sommar :-)! Det var den och "Jag går och fiskar" med Gyllene Tider som snurrade den sommaren... visst är det härligt med lite nostalgi ibland :-)?!


Ni får med lite bilder på min Monica och hennes (mina) döttrar när jag var där och sov över hos henne tidigt i somras...

1 kommentar:

  1. Härliga bilder! Söt liten fågeln, inte fy skam som sällskap :)

    SvaraRadera