08 september 2010

Fri i 7 månader nu...


Jag firar 7-månaders-jubileum idag! För 7 månader sen tog jag min sista cigarett... ever!

De vanligaste argumenten att sluta röka är ju ekonomi och framför allt hälsan... men jag säger som jag sagt hela tiden... det är BEFRIELSEN som känns starkast. Det är en frihetskänsla som är obeskrivbar... Johannas lycka över att hennes mor slutat röka är också en underbar känsla. Hon pratar inte så ofta om det... men jag märker det ... i tysthet liksom... hon och jag behöver inte alltid säga allt i ord... jo jo jag vet, vi pratar jämt :-), men ändå...

Om det finns nån nackdel med det? Nej absolut inte... ja det skulle väl vara alla volanger (bilringar) och änglavingar (gäddhäng) som pryder min kropp då... men va' f... jag tränar och jag äter ganska sund mat, jag kan inte göra mer! ...och jag känner mig FRISK! Den äckliga hostan är borta, jag kan skratta utan att hosta, jag känner dofter (det är både på gott och ont kan jag säga), jag kan vara nära människor och kramas som jag älskar... ja listan är lång...

Jag tänker inte tjata och gnata på de som röker (jo jo ja vet, jag gnäller och fnyser och rynkar på näsan), men om ni vill uppleva samma lycka som mig så försök!!! Puss på er!

2 kommentarer:

  1. De är nåt att vara stolt över det !!
    till 7 snart blir de 12 :)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Grattis til 7....Ska de stå.

    SvaraRadera