20 september 2010

Segerns sötma fick en besk eftersmak...


Han/hon är fortfarande med mig :-), har fått fram att det är en rödhake... jag ska "döpa" den...


Det är mycket som snurrar i huvudet idag känner jag, det har hänt så mycket sista dygnet...

På första plats kommer ju Carlstad Crusaders vinst i SM... så roligt, och de var så värda det :-)! Jag är så glad för deras skull. Jag var ju och såg matchen som bekant...

När jag kom hem, gick jag och röstade. Jag har valt att hålla en låg profil vad det gäller röd eller blå färg. Jag har inget behov av att öppet skriva om det.... men tro inte för den skull att jag inte har åsikter... på nåt sätt kan jag tycka att båda färgerna vill ju allas väl på sitt sätt (därmed inte sagt att jag håller med båda). De är trots allt helt ok människor som tror sig veta hur Sverige blir bäst.

Vissa av oss röstar utefter hur vi har det själva just precis nu... arbetslös, sjukskriven, driver eget företag, vill ha så mycket pengar över som möjligt, småbarnsförälder, har gamla föräldrar... andra röstar utifrån hur de tycker att det ska se ut oavsett var i livet man befinner sig själv... och visst, alla dessa sätt är trots allt ok...

...så länge man inte börjar HATA och KRÄNKA... jag är rent ut sagt så ledsen idag, verkligen jätteledsen!

Jag var så naiv så jag trodde verkligen inte att detta kunde hända... usch va' dum jag känner mig... jag mår illa av det...

Vad beror det på att folk stöttar det här? Mår de bättre av att klanka ner på nån annan? Måste de ha syndabockar för att hamna i bättre dager själva?
...jag vet inte, men på ett sätt tycker jag synd om dom... egentligen kanske de bara ville ha en kram och ögonkontakt (=bli sedd) med människor i sin omgivning. Som sagt, jag vet inte... jag är ingen beteendevetare, psykolog eller va' tusan man ska vara för att förstå... jag känner mig bara så besviken. Jag känner också en stor oro... vad betyder det här? Är det på väg åt nåt håll som är katastrofalt?

3 kommentarer:

  1. Hej Mia,

    Tänk vad jag håller med dig!!
    Jag skrev öppet om vad jag skulle välja på facebook. Känner oro för att jag gjorde det. Oro över att inte få tycka vad jag tycker är bäst. Oro över fientlighet från alla håll. Två vänster å höger - extremistsidor som jag blir rädd för. Så mycket som finns i bagaget där också, som inte tas upp. Både Stalin o Hitler är riktiga mardrömmar. Ingen talar om vänsterblockets extremister .. Lika hemska. Jag vill ha demokrati, en öppenhet och valfrihet. Rättighet att tycka å tänka för ALLA. Rättighet att få välja och få ta egna initiativ. Rädd för överförmynderi från tjänstemän. Ja ja vet inte. Måste jobba så pengarna går ihop nu .. Måste tänka på nåt annat. Det blir en oro det också .. Så många måsten ... Och jag som egen företagare o nystartad kan INTE bli sjuk, föräldrapenning vid sjukt barn har jag inte tagit ut ... (så jädra krånglit för ingenting) Å om jag skulle ge upp nu ... ja A kassa har jag betalat under hela mitt arbetsliv, där lär jag inte få nåt ... Så det blir att ta sig i kragen igen ... hosta upp sig .. ta en klunk kaffe å påt. En sak är säker! Jag ångrar inte att jag har eget. Väldigt otäckt först utan inkomst ... men den frihet som jag ändå har, förutom alla deklarationer å allt som ska redovisas .. är toppen. Jag kan hitta på allt möjligt ju:)) Tjohoo Maria ... du gör ju jättefina grejer! ut å sälj dem!!! Kram Kram Kikki Ps. Ser du jag ryckte upp mig till slut... idag är det en svacka i inspirationen ...

    SvaraRadera
  2. Här kommer en varm inspirationskram Kikki :-)!

    SvaraRadera
  3. Åååå vilken fin bild på min favoritfågel. Den är som en liten rund boll med härligt pigga ögon!

    SvaraRadera