06 september 2010

Saker i givakt!


...egentligen tycker jag om ordning och reda... jo det är säkert, jag gör det! Jag kämpar ständigt med den sjukligt pedantiska genen i mig. Det är längesen som han fick fritt spelrum nu, men han ligger där och lurar, och så ploppar han upp när man minst anar det... *plåpp*!

Då sorteras det i lådor och skåp, kartonger och askar... sen måste allt gå i färg och stå rakt... sen måste... ja så fortsätter det.

Det är extra farligt när jag går hemma också... då har jag ju tid att släppa loss detta jobbiga tillstånd... och så blir jag grinig på alla som ställer till (med andra ord - lever och rör sig normalt i ett hem)...

Jag tror jag var som värst när Johanna var liten... mamma sa att hon låg i vagnen i givakt med sträckta kläder så hon inte kunde röra sig (hon överdriver tycker jag), när hon var lite större så sorterade jag hennes barbiegrejer varje kväll... ställde in barbieskorna två-och-två, fattades det en sko blev det jobbigt... dagmamman fick inte sätta på henne kläder som inte passade ihop i färg... uh, varför skriver jag det här?


...men NU råder KAOS i hemmet, det har blivit en väskfabrik, klädfabrik, syltfabrik... Ola har en ängels tålamod, det måste jag säga... fast han vet ju vad alternativet är... skorna i givakt i hallen, tidningen i tidningsstället osv... usch, det är ju tragiskt, jag mååste få nåt att göra!

2 kommentarer:

  1. Härligt Mia, jag tycker jag ser Johanna i vagnen i stärkta kläder =) Skönt när man blir äldre å kan slappna av i bland iaf !! Marie

    SvaraRadera
  2. När jag blir mormor så ska jag bli precis tvärtom :-)!

    SvaraRadera